Едни от най-често срещаните въпроси от клиенти, които наскоро са регистрирали своята фирма с нас, са свързани с това кога могат да пуснат в действие своя уебсайт и какво е необходимо да правят, за да го обвържат формално с новата си фирма. В този материал ще обърнем внимание на най-важните моменти във връзка с пускането на новия фирмен сайт.
Свързване на уебсайта с фирмата
Често в практиката уебсайтът на фирмата е готов още преди нейната регистрация. В тези случаи вече са закупени права върху уеб домейн и обикновено те са на името на собственика на фирмата или някой от съдружниците. Добра практика е домейнът да бъде прехвърлен на фирмата. Правата върху домейн са права върху индустриална собственост и стават част от имуществото на фирмата. Тази стъпка не е задължителна. Фирмата може да управлява уебсайта и без формално да има права върху него.
Ако чрез уебсайта се продават стоки и услуги от името на фирмата, то е необходимо на видно място да бъдат поставени нейни данни и контакти. Удобно място за това е във футъра (footer - най-долната част на всяка страница) на сайта. Това е важно изискване, което се налага от Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите.
Публикуване на общи условия
Общите условия представляват договора, който обвързва фирмата с нейните клиенти, които посещават уебсайт и закупвуат стоки и услуги от него. Те са задължителни и изключително важни. В общите условия следва да намерят място много клаузи и процедури, изискуеми съгласно Закона за защита на потребителите. Чрез уебсайта не могат да се продават стоки и услуги без да има налице общи условия за тази дейност - правила за доставка и връщане на стоки и услуги, правила за поръчки, рекламации и други.
Съобразяване на правилата за защита на лични данни
Електронанта търговия и управлението на онлайн магазин са свързани със събирането и обработването на голямо количество лични данни на потребители. Считано от 2018 г., са в сила нови правила за защита на личните данни, установени със специален регламент на Европейскяи съюз. Този регламент е известен като GDPR.
Съобразяването на правилата за защита на лични данни е от ключово значение за дейността на фирмата. Още в нейното начало трябва да бъдат внедрени механизми, които гарантират законосоъобразната работа с данни.