Всяка промяна във фирмата изисква изготвянето на разнообразни документи. Информацията, нужна за изготвянето на документите, също варира в зависимост от това какви документи са необходими за вписването на промените.
Промяна в името, адреса или предмета на дейност на фирмата
Промяната на тези елементи във фирмата изисква наличието на най-малък брой документи. В тези случаи ще ни бъде необходима само следната информация:
- ЕИК на фирмата
- Новите име/адрес/предмет на дейност на фирмата
Важно: При промяната на адрес е задължително условие да бъде вписан пълният адрес на дружеството. В такъв случай е необходимо предоставянето на данни за: град, район, жилищен квартал, улица, номер на улица/блок, вход, етаж, апартамент - когато е възможно посочването им. В противен случай ще бъде постановен отказ от вписване на промените.
Промяна в управлението на фирмата
При процедурата по промяна на управлението на фирмата има няколко възможни варианта. Спрямо това в кой вариант попада промяната, ще ни бъде необходима различна информация.
Назначава се нов управител на мястото на стария
За да бъде отразена промяната, е необходимо бъдат вписани данните на новия управител по партидата на дружеството в Търговския регистър. В такъв случай се предоставят данни относно:
- ЕИК на фирмата
- Лични данни на собственика/съдружниците на фирмата - име, ЕГН, данни от документ за самоличност (дата на издаване и орган, издал документа)
- Лични данни на настоящия управител на фирмата - име и ЕГН
- Лични данни на лицето, което ще бъде назначено за управител - име, ЕГН, данни от документ за самоличност (дата на издаване и орган, издал документа)
Назначава се нов управител, без да се освобождава настоящият
В тази ситуация се предоставят данни за: фирмата, едноличния собственик/съдружниците и лицето, което ще бъде назначено за управител.
Освобождава се един от управителите
Данни, които ще ни бъдат нужни са: за фирмата, за едноличния собственик/съдружниците и за управителя, който ще бъде освободен.
Продажба на фирма
При продажбата на фирма се изготвя най-голям набор от документи, което изисква и предоставянето на най-голям лични данни. Освен информация за дружеството ще ни бъдат нужни и:
- Данни от документа за самоличност на собственика/съдружниците - три имена, ЕГН, номер на документа, орган, издал документа и настоящ адрес;
- Данни от документа за самоличност на купувача на дружествените дялове - три имена, ЕГН, номер на документа, орган, издал документа и настоящ адрес;
- Данни от документа за самоличност на управителя - три имена, ЕГН, номер на документа, орган, издал документа и настоящ адрес
- Информация относно самата продажба - дали ще бъде продадена цялата фирма, или само част от нея;
- Информация относно управителя - купувачът на дружествените дялове ще бъде ли назначен и за управител;