Процедурата за регистрация на марка в САЩ е подобна на българската и европейската процедури. Стартира се с подаване на заявка, която се разглежда от Американския офис за марки и патентни (USPTO). Ако всичко със заявката е наред, тя се публикува и на заинтересованите лица се дава срок за подаване на опозиции. Тези лица са собствениците на предходни марки, които биха имали интерес да възразят срещу регистрацията. Ако такива не постъпят или пък не бъдат уважени, марката се регистрира.
Разликата спрямо България и ЕС е, че в САЩ марката трябва реално да се използва. Това означава, че към заявката се представят и доказателства за реалното ползване на марката. Най-често това ас снимки на опаковки или извадки от уебсайт.
Ако марката все още не се ползва трябва да се декларира намерение, че тя ще бъде използвана и в последствие в определен срок да бъдат представени доказателства за ползване.