За регистрацията на фирма са необходими 8 документа с различно съдържание. Тук обръщаме внимание на всеки от тях. Ето и документите:
- Учредителен акт / Дружествен договор
- Учредителен протокол
- Съгласие и образец от подпис
- Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския регистър
- Декларация за отсъствие на пречки
- Пълномощно към адвокат
- Документ от банка за заплатена държавна такса
- Документ от банка за внесен капитал по сметката на дружеството
Ще започнем с разглеждането на най-важните документи, а именно Учредителния акт и Учредителния протокол. Тези документи са „същността“ на Вашето дружество и ще бъдат неговото „лице“ при извършването на по-нататъшната му дейност.
Учредителния акт (Дружествен договор за ООД)
Това е най-важният документ за фирмата. Съдържа основните данни за дружеството:
- име, седалище, адрес на управление на дружеството;
- имена и лични данни на съдружниците;
- предмет на дейност;
- размер на капитала, както и стойността на вноските на съдружниците за ООД;
- име и лични данни на управителя;
Учредителен протокол
Този документ е формалният акт, с който съдружниците приемат дружествения договор. С него се назначава и управител. Когато фирмата е ЕООД, документът се подготвя от едноличния собственик.
Съгласие и образец от подпис на управител
В практиката е наричан още спесимен, е документ, в който съответното лице дава своето съгласие да бъде управител на дружеството и го декларира чрез своя подпис. Спесимена трябва да бъде подписан от управителя и да е нотариално заверен. Нотариалната заверка струва 6лв.
Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския регистър
Това е документ, в който се декларира истинността на заявените обстоятелства и наказателната отговорност, която управителя носи, ако декларира неверни данни. Документът се подписва от управителя на дружеството.
Декалрация от управителя за липса на пречки
Това е документ по образец. Чрез него управителят на дружеството декларира, че няма законови пречки за упражняване на дейността на дружеството.
Адвокатско пълномощно
Този документ е необходим, за да може наш адвокат да подаде документите за регистрация на фирмата в Търговскяи регистър. Не се заверява нотариално.
Бележка за заплатена държавна такса
Уудостоверявазаплащането на държавната такса към Агенция по вписванията на стойност 55лева. Тя е задължителна за регистрацията на фирма. Предоставя се от служителите в банката. При използване на онлайн банкиране, е достатъчна и разпечатка от него.
Документ от банка за внесен капитал по сметката на дружеството
Капиталът се внася с вносна бележка в произволна банка. На нея трябва да пише сумата, името на фирмата и имената на съдружника, който прави вноската. Понякога банките предлагат да издадат удостоверение за внесен капитал, но това не е необходимо.